Wednesday, March 30, 2011

camana nak convert pdf file to word

Salam semua,hrp korg sume sehat2 je..tp aq je yg kureng sehat,gigiku berdenyut je keja,manja sungguh..tp tuannya xmanja taw..heheh..arini tgh huru hara nak carik borang permohonan untuk _ _ _ _ _ _ _(rahsia)hehehe
tp btk pdf and for u laen,so nk edit pon xtaw camna,law copy p word jd tunggang terbalik cam haram ja...ttibe tjmp sorg hamba allah ni pny blog..ade application PDF to WORD.korg just upload file pdf then tekan convert and file yg dah siap diconvert akan dhntr ke emel korg...so xyah ssh piki camna nk edit2 pdf file korg g..heheh...sharing is caring...tqvm kpd yg berkenaan..:)
copy this link k http://www.pdftoword.com/Default.aspx
bye2...

Saturday, March 26, 2011

She Got Her Own (ft Jamie Foxx & Fabolous ) Lyrics

[Intro]
A dedication...
To the independent woman
To the one working hard for hers
This is just my way of letting you know...
I see you baby.
And I brought a friend of mine to help me show
My appreciation the right way
Ladies...Mr. Jaime Foxx
Mr. Foxx...ladies

(remix)

[Jamie Foxx]

I love her cause she got her own
She don't need mine, so she leave mine alone
There ain't nothing that's more crazy
Than a girl that want but don't need me (oh!)
Young independent, yea she work hard
But you can't tell from the way that she walk
She don't slow down 'cause she ain't got time
To be complaining, shawty gone shine
She don't expect nothing from no guy
She plays aggressive, but she still shy
But you never know her softer side
By lookin' in her eyes....
Knowin' she can do for herself
Makes me wanna give her my wealth
Only kinda girl I want
Independent queen workin' for her throne
I love her cause she got her own...
She got her own
I love her cause she got her own
She got her own
I love it when she say
It's cool I got it, I got it, I got it
I love it when she say
It's cool I got it, I got it, I got it

(remix)

[Ne-Yo]

I love her cause she got her own
She don't need mine, so she leave mine alone
There ain't nothin' that's more sexy
Than a girl that want, but don't need me
Lovely face
Nice thick thighs
Plus she got drive that matches my drive
Sexy Thang
She stay fly
All the while payin' her bills on time
She don't look at me like Captain save 'em
Gold Diggin, no she don't do that
Now she look at me like inspiration
She wanna be complimentin' my swag
And everything she got, she worked for it,
Good life made for it
She take pride in sayin' that she paid for it

Only kind of girl I want
Independent queen workin' for her throne
I love her cause she got her own
She got her own
I love her cause she got her own
She got her own
I love it when she say
It's cool I got it, I got it, I got it
She say
Uh Uh, I got it, I got it, I got it

Fab: When shorty come around they call her "I got it"
She won't even let you put your hands in your pocket
Haha...
Gotta love that though
Loso! Case you ain't know so baby...

[Fabolous]

Don't make me laugh boo
Never did that bad to
Make you even have to
But even if I had to
Ask my better half to
You be more than glad to
When I do that math boo
You always try to add two
I need someone who'd ride for me
Not someone who'd ride for free
She said boy I don't just ride, She'll pull up beside of me
I had to ask her what she doin' in that caddy
She said "cause you my baby I be stuntin' like my daddy"
And there's not many, who catch my eye
We both wearing gucci, she match my fly
And that's why I, Suppose to keep her closer
Right by the side, Toaster in the holster
And now she wit Loso,
'Case you didn't know so
You can save your money dawg shorty getting dough so
What she care wit his cars, you can call her miss boss
I got it backwards, criss cross, shorty got her own

[Jamie Foxx]

Now all my ladies that dont need a man for nothing, except some of that good lovin let me here you say
oooo oooo oooo oooo

[Ne-Yo]

Now all my fellas know you need to stop the frontin if you love an independent woman let me hear you say
oooo oooo oooo oooo


I love her cause she got her own
got her own
I love her cause she got her own
she got her own
I love it when she say
It's cool I got it, I got it, I got it
I love it when she say
Uh Uh, I got it, I got it, I got it
video

Thursday, March 24, 2011

kami bebas rupanya (student jpa)

salam,..nie info aku nk share utk kwn2 yg dpt jpa...ni pm kita dato' najib yg ckp...student jpa xpyh keje kjaan ag...so bagi student2 scholarship xyah risau xdpt kje swasta n persaingan kita sama jerk ngan student2 ptptn...so sapa2 nk apply jpa xyah tkotla trikat ngan gov lg,n pastikan result anda cukup bagus yek...tjuk die pelik sikit...tapi maksud die betolla kot..ok2..tgkla ye vid nie...go to this link k
http://www.tv3.com.my/beritatv3/tajuk_utama/Pelajar_JPA_Tidak_Lagi_Terikat_Pada_Sektor_Swasta.html

Friday, March 18, 2011

kepada gadis2 di luar sana

AWAS! Perangkap Murtad
nota : dapat dari emel


Disini, saya ingin berkongsi dengan anda sedikit maklumat yang disampaikan oleh Dr. Rubiah mengenai isu yang sedang hangat diperkatakan, iaitu isu "Murtad" dan "Artikel 11 Perlembagaan Persekutuan"

PERANCANGAN
Berdasarkan penyelidikan beliau serta anggota NGO Islam yang lain, pihak-pihak yang memusuhi Islam, terutamanya pihak Kristian telah lama membuat perancangan rapi untuk menjadikan remaja-remaja Islam sebagai sasaran untuk dikristiankan. Umumnya, kita mengetahui bahawa mereka telah berjaya menjadikan"Dunia Hiburan" dan "Dunia Sukan" sebagai senjata untuk menjauhkan remaja-remaja kita dari agama Islam. Namun, satu pendedahan yang dibuat oleh Dr. Rubiah mengenai
"Perangkap" yang digunakan oleh pihak kristian ini amat membimbangkan kami yang hadir semua. Berikut adalah kronologi bagaimana mereka memerangkap anak-anak gadis kita untuk dijadikan mangsa.

MEMIKAT
Untuk makluman semua, pertubuhan-pertubuhan kristian telah bersepakat untuk memberi satu bentuk skim galakan kepada para jejaka kristian serta diberi tunjuk-ajar mengenai teknik untuk memikat gadis-gadis melayu Islam untuk dijadikan pasangan mereka. Berbagai-bagi teknik memikat akan digunakan dan ia bergantung kepada latar belakang gadis yang disasarkan. Tapi, apa yang membimbangkan kami semua adalah, sasaran utama mereka kini adalah gadis-gadis bertudung labuh yang berpendidikan agama. Teknik yang mereka gunakan adalah lebih kurang sama sahaja. Pada peringkat awal mereka akan mencari jalan untuk berkenalan dengan anak-anak gadis kita, samada melalui hubungan kerja, hubungan sesama pelajar mahu pun hubungan jiran tetangga.
Kemudian, mereka akan berlakun seolah-olahnya mereka telah tertarik dengan kesopanan, cara berpakaian serta kelembuatan tingkah laku anak-anak gadis kita ini. Antara ungkapan yang sering digunakan adakah "Adakah semua anak-anak gadis melayu begitu ayu dan sopan?", "Didalam masyarakat saya, tidak pernah saya bergaul dengan gadis yang begitu berakhlak", "Saya tertarik dengan tingkah laku awak". "Saya ingin mengenali awak dan agama awak dengan lebih dekat lagi"

Biasanya, anak-anak gadis yang berpendidikan agama kita ini akan terbuka hatinya untuk menerima kehadiran jejaka kristian ini apabila sijejaka mula menyatakan keinginan untuk mengenali agama Islam dengan lebih dekat lagi.

PERANGKAP
Apabila sijejaka merasakan anak gadis kita telah menerima kehadiran mereka, mereka akan menjalinkan persahabatan mereka dengan jujur, ikhlas, bersopan dan begitu "gentleman" sekali. Mereka akan ke perpustakaan, minum serta beriadah bersama dengan rakan-rakan yang lain Pendek kata, sepanjang persabatan mereka, cubaan "ringan-ringan" pun tidak ada. Tetapi AWAS, para ibubapa.
Satelah kian lama bersama serta mendapati sigadis telah mula ada perasaan cinta, sijejaka akan menunggu dengan sabarnya ketika untuk memulakan "langkah sebenarnya" yang pertama. Apabila sigadis didapatinya mula terleka, mereka akan digambarkan seolah-olah mereka terbawa-bawa oleh perasan cinta sehingga sigadis TerNODA. Ketika inilah, perangkap mereka sudah mula mengena.

DILEMA
Perlakuan noda ini boleh berlaku mungkin sekali, dua, tiga atau seterusnya. Sebab bagi sejejaka, perangkapnya hanya dikira benar-benarmengena apabila sigadis didapati berbadan dua. Pada ketika ini, sijejaka akan menunjukkan kekesalannya yang tidak terhingga. Sejejaka kononnya akan bertanggung jawap diatas perbuatan mereka seraya berkata "Agama kita melarang kita menggugurkannya, maka terpaksa kita berkahwin, tetapi kita berlainan agama"

Seterusnya kata sijejaka "Kalau kita ingin berkahwin secara Islam, saya sanggup memeluk Islam, tetapi kita terpaksa berhadapan dengan dua perkara. Pertama, mengikut hukum Islam, kita boleh dikenakan 100 sebatan sebagai balasan dosa. Kedua, masyarakat Islam akan mencemuh dan meminggirkan kita kerana mempunyai anak diluar nikah yang kita hasilkan bersama. Kita akan berasa amat malu, lebih-lebih lagi awak yang berpendidikan agama. Sanggup kah kita?
Saya rasa, saya tidak sanggup menghadapinya" Kata sijejaka lagi "Kalau kita berkahwin secara agama saya, awak hanya perlu untuk menukar agama, dan kita akan terlepas dari dua seksa. Pertama, mengikut agama saya, kita hanya perlu untuk
membuat pengakuan dihadapan paderi digereja untuk menghapuskan segala dosa. Kedua, masyarakat agama saya akan menganggap anak kita ini senasib dengan Jesus (Nabi Isa) yang dilahirkan tanpa bapa. Mereka juga akan menganggap awak senasib dengan Mary (Mariam) yang melahirkan Nabi Isa. Maka, kita pasti tidak akan dipersia. Saya rasa ini option terbaik buat kita" Untuk makluman semua, mereka hanya merancang agar anak jejaka mereka memikat anak gadis kita. Tetapi mereka tidak akan mencuba agar anak gadis mereka untuk mendampingi anak jejaka kita kerana mereka sedar bahawa perangkap mereka yang ini tidak akan mengena.

MURTAD
Mengikut penyelidikan Dr. Rubiah serta rakan-rakan dalam NGO Islam yang lain, amat ramai gadis-gadis melayu Islam yang memilih option kedua walaupun ada segelintir yang berjaya diselamatkan dan terpaksa disembunyikan demi maruah agama & bangsa. Mereka seterusnya mengemukakan permohonan untuk menukar agama (murtad) dipejabat agama. Namun Artikel 11 Perlembagaan Persekutuan menjadi penghalang utama rancangan mereka.
Marilah kita bersama-sama berusaha dan mengembeling tenaga agar gejala ini tidak terus melanda agama dan negara.

DOA
"Doa adalah senjata para mukmin". Satelah kita berusaha, marilah kita bersama-sama berdoa agar anak-anak gadis kita akan terhindar dari menjadi mangsa. Doa juga dipanjatkan agar umat Islam di Palestin, di Lubnan, di Iraq dan seluruh dunia dihindari dari segala bencana.
Amin. Ya Rabbil A'lamin.

Saturday, March 5, 2011

Mengapa mengeluh??

Kita selalu bertanya dan Quran sudah menjawabnya.
Kita bertanya: Kenapa aku diuji?
Quran menjawab , “Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan ,” Kami telah beriman, sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka , maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar , dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang berdusta.” Surah al-Ankabut , ayat 2-3.

Kita bertanya : Kenapa aku tak dapat apa yang aku idam-idamkan?
Quran menjawab ,” Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu , padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.” Surah al-Baqarah , ayat 216.

Kita bertanya : Kenapa ujian seberat ini?
Quran menjawab ,” Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.” Surah al-Baqarah, ayat 286.

Kita bertanya : Kenapa kita rasa frust?
Quran menjawab ,” Janganlah kamu bersikap lemah , dan janganlah pula kamu bersedih hati , padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya , jika kamu orang-orang yang beriman. “Surah Ali Imran , ayat 139.

Kita bertanya : Bagaimana harus aku menghadapinya?
Quran menjawab ,” Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang , dan sesungguhnya sembahyang itu amat berat kecuali bagi orang-orang yang khusyuk.” Surah al-Baqarah ayat 45.

Kita bertanya : Kepada siapa aku berharap?
Quran menjawab,” Cukuplah Allah bagiku , tidak ada Tuhan selain daripadanya. Hanya kepadanya aku bertawakal .” Surah at-Taubah, ayat 129.

Kita bertanya : Apa yang aku dapat daripada semua ujian ini?
Quran menjawab ,” Sesungguhnya Allah telah membeli daripada orang-orang mukmin , diri dan harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka.” Surah at-Taubah , ayat 111.

Kita berkata : Aku tak tahan!
Quran menjawab ,”....dan janganlah kamu ber putus asa daripada rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa daripada rahmat Allah melainkan kaum yang kafir.” Surah Yusuf , ayat 12.

Kita berkata: Sampai bila aku akan merana begini
Quran menjawab,” Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan. Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan. “ Surah al-Insyirah, ayat 5-6.

Sudah! Jangan mengeluh lagi. Pergi baca Quran.

Friday, March 4, 2011

after a long break

salam semua,..harap korg sume baek2 ja...arini 5/3/11 aq ttibe trase nk update blog nie stlh setaun lbh aq biarkn die kesunyian...huhuh...yela hakikatnya aq nie bkn ske membebel,suke mngomen je,sori bebyk kpd mrk2 yg dah rse komen2 pedas aq..hehe...arini aq xde idea nk cite ape2...so aq nk share something..sape2 yg dah bace,wat2 xnmpk je la ek,xpon bc lagi bg refresh blk..hohoho..k lets read!

-anda adalah matang jika...-

1. Anda dapat bertenang dan bersabar seandainya hajat anda tidak tercapai.
2. Anda mampu menyembunyikan perasaan anda yang luka dan tersinggung oleh seseorang dalam kumpulan dan berlaku sebagai biasa.
3. Anda tidak merasa iri hati bila melihat orang lain dipuji dan disanjung.
4. Anda dapat menghadapi kebencian orang yang anda benar-benar merasa tidak sewajar dengan mereka.
5. Anda mampu menguasai nafsu gelojoh walaupun anda ingin mendapat perkara yang anda fikir boleh dapat.
6. Anda dapat menahan rasa sakit hati dan malu seandainya anda tidak dapat hidup setaraf dengan rakan sejawat anda yang lain.
7. Anda terus berlaku adil dan saksama walaupun suasana sekeliling menghalang maksud anda.
8. Anda dapat menerima kritik atau salah faham orang tanpa memperbesar-besarkannya.
9. Anda memandang jauh kedepan, umpamanya dengan sabar menangung kesusahan demi kepentingan masa depan, tanpa merasa resah, bimbang dan ragu.
10. Anda memberi persetujuan kepada pendapat- pendapat yang anda tidak setujui dalam perdebatan tanpa merasa sakit hati atau tidak senang.
11. Anda berbahagia bersendirian dengan mempunyai satu kegemaran atau hobi yang benar-benar anda minati.
12. Anda mengaku dengan jujur tidak tahu bila anda betul-betul tidak tahu, tanpa merasa malu.
13. Anda menghadapi orang-orang tua atau orang- orang yang lebih berpengaruh tanpa sentiasa berusaha untuk menimbulkan kesan-kesan negatif.
14. Anda akan cuba melakukan sesuatu dengan sederhana bukannya berlebih-lebihan untuk menunjukkan bahawa anda dapat melakukannya dengan lebih sempurna.
15. Anda dapat mendahulukan kepentingan orang lain walaupun anda tidak merasa senang kerananya.
16. Anda boleh berlaku wajar dan saksama terhadap orang-orang yang tidak anda sukai.
17. Anda dapat menwujudkan rasa kasih-sayang, cinta atau boleh bersahabat tanpa mendapat tempat yang utama dalam hidup mereka.
18. Sekiranya anda lelaki, anda dapat bekerjasama atau bersahabat dengan wanita tanpa berfikir bahawa anda adalah lelaki yang jadi idaman setiap wanita.
19. Sekiranya anda wanita, anda dapat bekerjasama atau bersahabat dengan orang lelaki secara jujur.

p/s: fikirlah sjauh mana kematangan fikiran kta...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...